De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die u bij ons heeft  gehad. Wij voldoen hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene betalingsvoorwaarden  voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze kunt u vinden op de website van de  KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde)

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening bij ons? 

Wij mogen, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding van de behandeling altijd terug op de rekening. Als u niet wilt dat  wij uw rekening bij uw zorgverzekeraar indienen, dient u dit duidelijk en voorafgaand aan de behandeling aan te geven bij de praktijk.

Wij verwachten dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de  rekening. Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in  verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Mocht u  onverhoopt de kosteloze herinnering onbeantwoord laten maken we voor een  buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij zullen ook  wettelijke rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

We streven ernaar om de kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom  verhogingen door tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de digitale  mogelijkheden die wij u daarbij bieden zoals online betalen via iDeal. Zorg ook dat wij  altijd beschikken over uw actuele persoons- en verzekeringsgegevens. Dat voorkomt  onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden.

Voor vragen over uw rekeningen verzoeken wij u zoveel mogelijk gebruik te maken van  digitale hulpmiddelen. U kunt daarvoor reageren per e-mail op uw factuur door te kiezen  voor e-mail beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal. We zullen u dan  zo spoedig mogelijk een antwoord geven.